Wszystkie dzieci dobrze zaadoptowały się w przedszkolu.. Bariery i ograniczenia utrudniające funkcjonowanie i uczestnictwo ucznia w życiu szkoły.Do grupy I w roku szkolnym 2019/2020 uczęszcza jedno dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, nauczyciel wspomagający (mgr Monika Multan).. Pod opieką specjalistów pozostają: logopedyczną (mgr Monika Buziak - Halberda): 3 dzieci, terapeuta zajęciowy (mgr Agnieszka Rodzaj): 1 dziecko,PLAN PRACY LOGOPEDY.. ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE.. Tak jak niedawno dziecko nadużywało słowa "nie", teraz chętnie mówi "tak".. Zauważa się, że uczeń bywa znacznie pobudzony, ma trudności z koncentracją.. Temat: Wielkanocne zwyczaje.. 6.30 - 7.00 - Schodzenie się dzieci, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela.1.. Chętnie występują publicznie.. Rozwój fizyczny 4-latka 2.. Czterolatek a samodzielność rozwiń Czterolatek Prawidłowy rozwój dziecka już od najmłodszych lat charakteryzuje się dużą aktywnością ruchową, która zobacz galerię 1.. Dzieci z naszej grupy bardzo chętnie przychodzą do przedszkola i uczestniczą w różnych zajęciach i zabawach.Sep 24, 20213.. Wszystkie dzieci uczęszczają dwa razy w tygodniu na zajęcia rytmiczne i tańce oraz codziennie na zajęcia z języka angielskiego.. Ewa Tadeusiak.. mgr Małgorzata Jabłońska.. 10.00 - 15.00 realizowana jest podstawa programowa..
Dla grup 3-, 4- i 5-latków.
Chętnie opowiadają treść obrazka, poszerzają zasób słownictwa o nowe wyrazy i pojęcia, wykonują ćwiczenia oddechowe i ćwiczenia kształtujące narządy mowy.grupy.. Dzieli się nie tylko przedmiotami, ale i doświadczeniami.. Wszystkie dzieci realizują ten sam program "Razem poznajemy świat" autorstwa: Iwona Lewkowicz, Anna Tworkowska- Baraniuk, Wydawnictwo: "Podręcznikarnia".. W grupie dwa razy w tygodniu odbywają się także zajęcia nauki gry w szachy, na które uczęszcza 14 dzieci.Chcemy wzmacniać te dobre strony osobowości i możliwości naszych wychowanek i doskonalić je oraz pracować nad słabymi .Mocne i słabe strony pracy: MOCNE: 1. więź emocjonalna z nauczycielami, integracja grupy; 2. otwartość i spontaniczność w wrażaniu emocji i nawiązywaniu kontaktów z rówieśnikami, śmiałość w występach publicznych; 3. odczuwanie przynależności do grupy, staranie się przestrzegania zasad i norm grupowych, współpraca podczas .Charakterystyka dziecka:.ROZWÓJ 3-LATKA Wiek trzech lat jest uważany za okres pewnej równowagi wewnętrznej.. Integracja z całym przedszkolem.. Wypowiedzi są najczęściej płynne.. Lubi nie tylko brać, ale i dawać.. Często trwają tylko kilka minut, nagle powstają i nagle się kończą..
... mocne i słabe strony oraz zdolności.
Każdy przedszkolak wie jak ważna jest poranna gimnastyka, kierując się słowami poniższego wierszyka wykonajcie kilka prostych ćwiczeń.Przyczyny niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu ucznia.. Praca z tak małymi dziećmi wiąże się z nieustannym naciskiem na kształtowanie samodzielności, uspołecznianiem, a.Grupa III MOTYLKI 4-latki .. Trzylatek jest emocjonalnie spokojniejszy niż dwulatek.. Odróżniają lewą stronę od prawej, dopasowują brakujący element obrazka do całości.. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci: Dzieci nabywają umiejętności swobodnych wypowiedzi oraz wypowiedzi na określony temat.. ROK SZKOLNY 2020/2021.. Pracują w niej panie: mgr Elwira Modzelewska oraz mgr Klaudia Sumorek.. .Grupa wiekowa: 3,4 - latki Dzień dobry ,,Krasnoludki" przed nami nowy tydzień pracy, w innej formie niż dotychczas jednak mamy nadzieję, że jesteście gotowi.. Dziecko przechodzi łatwo z jednego nastroju emocjonalnego w drugi, diametralnie od niego różny.. Grupa IV PROMYCZKI 5-latki Grupa V MISIE 4-latki Grupa VI BIEDRONKI 5-latki Grupa "Krasnoludki" to dzieci 3-letnie.. Dzieci zintegrowały się podczas wspólnej zabawy z dziećmi z innych grup.17 kwietnia 2021.. Rozwój intelektualny przedszkolaka 4.. Kilka dzieci z grupy korzysta z pomocy logopedycznej oraz uczęszczało na zajęcia z integracji sensorycznej.Przedszkolna grupa mieszana Przedszkole .Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl..
Scenariusz zajęć prowadzonych w grupie 3-4 latków.
Wspólnie się bawiły i tańczyły.. Chętnie uczestniczyły w proponowanych zajęciach zorganizowanych.. możliwośc dostosowani a do każdej grupy wiekowej: program-zdo lny przedszkola k: skala gotowości szkolnej: bajki : bajki grajki: .. łamigłówki dla 3, 4 i 5 latków:Today Doskonale zapamiętują wiersze, rymowanki, piosenki.. Słabe strony: brak zainteresowań, zmienność nastrojów - brak równowagi emocjonalnej, napady złości lub euforii - rozwijanie zainteresowań, umiejętności panowania nad emocjami.. ROZWÓJ FIZYCZNYDZIECKO- Mocne strony: uczynna, koleżeńska, pracowita, szczera.. Małgorzata Gołdyn-Fus.. Jul 3, 2021MOCNE STRONY GRUPY: - zwracają się do nauczyciela o pomoc w trudnych sytuacjach - dzieci są sprawne ruchowo, chętnie uczestniczą we wszystkich formach ruchu - wszystkie samodzielnie jedzą, używając łyżki, łyżeczki i kubeczka - bardzo chętnie uczą się nowych rzeczy, chętnie uczestniczą w zajęciach zorganizowanych przez nauczyciela - łatwo i chętnie nawiązują kontakt z dorosłymi i między sobą SŁABE STRONY GRUPY: - wymagają ciągłego przypominania o regułach zgodnej .Mocne i słabe strony pracy: MOCNE: 1. więź emocjonalna z nauczycielami, integracja grupy; 2. otwartość i spontaniczność w wrażaniu emocji i nawiązywaniu kontaktów z rówieśnikami, śmiałość w występach publicznych; 3. odczuwanie przynależności do grupy, staranie się przestrzegania zasad i norm grupowych, współpraca podczas zabaw tematycznych, dowolnych;MOCNE STRONY GRUPY: - zwracają się do nauczyciela o pomoc w trudnych sytuacjach - dzieci są sprawne ruchowo, chętnie uczestniczą we wszystkich formach ruchu - wszystkie samodzielnie jedzą, używając łyżki, łyżeczki i kubeczka - bardzo chętnie uczą się nowych rzeczy, chętnie uczestniczą w zajęciach zorganizowanych przez nauczycielaGrupa dzieci 3,4 - letnich, to ciągłe wyzwania, które na co dzień należy pokonywać..
Rozwój fizyczny 4-latkaCharakterystyka grupy 5-latków.
Na początku roku wspólnie z dziećmi został opracowany kontrakt grupy, oraz sygnały dźwiękowe.Emocje silne gwałtowne choć krótkotrwałe, łatwo u dziecka powstają i wybuchają na zewnątrz.. Zmartwione i zapłakane, za chwile śmieje się i cieszy.. DZIECKO- Mocne strony: pracowita, koleżeńska, chętna do współpracy.Grupa III "Motylki" to 28 dzieci, w tym troje 5 latków.. Rozwój emocjonalny przedszkolaka 5.. Dzieci integrowały się z przedszkolakami z innych przedszkoli.. Opublikowano: czwartek, 10, październik 2019 00:00.. ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY IM.. Uczeń ma zdiagnozowany autyzm.. Propozycje zajęć: 1.. Sprawności komunikacyjne.rozwijanie świadomości strony lewej i prawej rozwijanie umiejętności rozpatrywania otoczenia z punktu widzenia drugiej osoby utrwalanie pojęć: "pod, nad, z lewej, z prawej, z tyłu, z przodu, za, przed" rozwijanie orientacji na kartce papieru rozwijanie motoryki małej rozwijanie umiejętności porównywania długościDoskonały słuch fonematyczny posiada 3/4 grupy.. Cel główny: Zachęcanie i wdrażanie dzieci do poznawania tradycji Świąt Wielkanocnych.. Starannie estetycznie wykonują prace plastyczno-konstrukcyjne (wyjątek stanowi Szymon R.)W GRUPIE III 4 i 5-cio latki Wychowawcy: mgr Katarzyna Cieśla, mgr Agnieszka Zając Grupa III liczy 24 dzieci (17 dziewczynek i 7 chłopców) w tym 21- 5-latków i 3- 4-latków.. Praca wychowawczo-dydaktyczna prowadzona jest w oparciu o Podstawę programową wychowania przedszkolnego, a także o program edukacji przedszkolnej zawarty w podręcznikachwolnym zabawy i zajęcia, często współdziałają w grupie przestrzegając ustalonych zasad.. Poniżej przedstawiamy wyniki naszej pracy w kontekście całej grupy: B Mocne i słabe strony grupy w kontekście punktów PP Mocne strony grupy Słabe strony grupy Próbuje samodzielnie organizować sobie czas wolny Dba o porządek Używa zwrotów grzecznościowych Chętnie bawi się na świeżym powietrzuGrupa Jeżyków prowadzona jest przez Nauczycielki: Martynę Jenny-Radziejewską i Karolinę Keczmer.. Zatem zaczynamy.. Wspólne zabawy i tańce.. W NOWEJ WSI.. Szczegóły.. Cele ogólne: Poznanie tradycji i zwyczajów związanych ze Świętami Wielkanocnymi.Rozkład dnia w grupie 3-4-latków..